Neste gang du sjekker forsikringene dine på gjensidige.no, vil du se at vi pusser opp med nye tjenester og nytt design. Og du kan bli med på å bestemme hvordan det skal bli.

Vet du at du har din egen side på gjensidige.no? Der finner du blant annet en oversikt over forsikringene dine. I tillegg kan du utføre en del endringer på egen hånd. Nå skjer det mye nytt og spennende på denne siden.

Nye, praktiske funksjoner blir lagt til i høyt tempo. I tillegg pusser vi opp designet, slik at det blir enkelt å finne frem. Og du er en viktig bidragsyter i arbeidet.

Nyttige tilbakemeldinger

Silje Bredesen
Digital forretningsutvikler Silje Bredesen i Gjensidige

– Vi baserer oss i stor grad på ønsker fra kundene og analyser av brukermønstre. For eksempel går forslag og kommentarer på tilbakemeldingstjenestene våre rett til teamet som lager nye løsninger, forklarer digital forretningsutvikler Silje Bredesen.

Hun forklarer at Gjensidige har fått en rekke gode innspill som allerede har ført til konkrete nyheter og forbedringer. I tillegg er tilbakemeldinger fra kundene til god hjelp når ulike oppgaver skal prioriteres.

– Derfor sier vi at de nye løsningene blir laget i samarbeid med kundene våre, sier Bredesen.

Les også: Dette bestemmer prisen på en forsikring

Starter med bil

– Vi tror og håper det alltid har vært enkelt å være kunde i Gjensidige. Det skal selvsagt fremdeles være mulig å snakke med oss direkte. Samtidig vet vi at det er mange som ikke ønsker å ringe.  Nye løsninger gjør det lettere å foreta endringer akkurat når det passer deg, sier Bredesen.

Første steg er å gi deg bedre oversikt over forsikringene dine. Deretter vil det komme flere nye tjenester som skal gjøre det enklere å være kunde. I begynnelsen vil mye dreie seg om bil. Det er ikke tilfeldig. De fleste kundene i Gjensidige har én eller flere biler forsikret hos oss.

– Når de nye selvbetjeningsløsningene kommer på plass, vil du selv kunne utføre de vanligste endringene i bilforsikringen din, forteller Bredesen.

Les også: Alltid vikeplikt fra venstre i rundkjøringer?

Nye tjenester kommer fortløpende

Siden din blir ikke lagt ut fiks ferdig. I stedet blir endringer og nyheter lagt ut etter hvert som de er klare. Når nye tjenester for bilforsikring er på plass, står hus-, innbo og reiseforsikring for tur. I hvilken rekkefølge det skjer, er altså i stor grad opp til deg og andre kunder.

–  Veien blir til mens vi går. Det gir oss frihet til å endre og justere på planer og løsninger underveis. Her lener vi oss i stor grad på tilbakemeldinger fra dere, sier Bredesen.

Les også: Derfor er ikke ansvarsforsikring valgfritt

Slik kan du bidra

Vil du bidra til utviklingen av gjensidige.no? Det kan du gjøre ved å logge deg inn på gjensidige.no og legge igjen dine meninger og tips. Du benytter de gule tilbakemeldingsknappene som ligger til høyre på hver nye side og tjeneste.

– Som forbrukere er vi etter hvert blitt vant til å kunne gjøre det aller meste på nett. Det betyr at du sitter på erfaringer som vi gjerne vil at du deler med oss, sier Bredesen.

Les mer: Derfor må du beholde skademeldingsskjemaet